xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: האיזור השני - מרכז המין

יום שני, 17 ביולי 2017

האיזור השני - מרכז המין

שלום אהובים,

מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.
נתחיל עם הצ’קרות ונמשיך למרידיאניים.
התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

צ׳אקרות (בסנסקריט, גלגל), גלגלי או מרכזי האנרגיה המצויים בגופנו משמשים שערי כניסה לאנרגיה המזינה את הגוף ושומרת על קשר ואיזון אנרגטי עם הסביבה החיצונית. כל מרכז אנרגטי כזה מחובר לבלוטה אנדוקרינית המפרישה הורמונים ובנוסף כל מרכז אנרגיה שייך לאזור שונה בגופנו המופרד על ידי דיאפרגמה.
לשיטתנו, כל אזור קשור להיבט מסוים בחיינו -

האיזור השני - 

צ׳אקרת המין והיצירה כולל‪ת‬ את איזור האגן ומערכת איברי המין ושלפוחית השתן. איזור זה קשור ישירות בתפקוד המיני ובמערכת הרבייה. 

המרכז האנרגטי קשור ישירות באשכים אצל הגבר ובשחלות אצל האשה. 
מבחינה נפשית האשכים והשחלות קשורים בטראומות הקשורות בילדים, אבדן בן או בת, משברים רגשיים המובילים לנתק מהילדים, תשוקה עזה להבאת ילדים לעולם שלא מומשה ופחד מחוסר יכולת ללדת ועוד.

לדוגמא, אנו מוצאים קשר ישיר בין הופעת ציסטה בשחלה ואבדן של דבר ערך יקר כגון בובה או חיה אהובה בגיל צעיר, בילדות. אותה ילדה חווה את אבדן הבובה או החיה כאבדן שווה ערך לזה של אם המאבדת את ילדיה. במידה ואבדן זה לא עובד או עוכל כפי שצריך היה להיות בילדות, הוא עלול לגורם לירידה משמעותית ברמת החיוניות של השחלה וכתוצאה מכך מופיעה ציסטה או גידול סרטני בשחלה. 

מיומיות - גידולים ברחם, שרירנים (פיברומות) וסרטן הרחם, כולם קשורים למשברים לא פטורים הקשורים בהריון, קושי להכנס להריון ובאבדן הריון. 
המשבר הנפוץ ביותר ומשפיע על צוואר הרחם אצל אישה, ועל הערמונית אצל גבר, וקשור לחוסר נאמנות או קנאה לבן / בת הזוג. 

אצל גברים ירידה ברמת האנרגטית של מרכז זה יכולה להוביל ליצר מיני נמוך, אי אונות כתוצאה מאבדן ובזבוז אנרגיה מינית ושפיכה מוגזמת של נוזל זרע (כאן המקום לציין כי אנו ממליצים לתרגל פורקן מיני ללא שפיכה).

תרגיל לשחרור ולהזנת המרכז השני: 


התרגיל מתבצע על ידי תנועת האגן, כאשר הגב וכל הגוף נשארים יציבים: 
1. עומדים בפיסוק קל ברוחב הכתפיים. מכופפים מעט את הברכיים (בכדי שלא יהיו נעולות). מניחים את כפות הידיים על המותניים. 
2. שואפים אויר ומניעים את האגן לאחור. שואפים שוב ומניעים אותו קדימה וחוזר חלילה. 
3. אם מופיע כאב בגב התחתון, יש לחזור על התרגיל באופן קבוע שלוש פעמים ביום, בכל פעם במשך שתי דקות, עד שחרור הכאב והחזרת הגמישות לגב התחתון (בגבול האפשרי).


תרגיל להזנת המרכז השני - מרכז המין 





אין תגובות:

פרסום תגובה