xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: מרידיאן מעטפת הלב ומערכת הלימפה ומרידיאן המחמם המשובע

יום שני, 17 ביולי 2017

מרידיאן מעטפת הלב ומערכת הלימפה ומרידיאן המחמם המשובע





שלום אהובים,
מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.
נתחיל עם הצ’קרות ונמשיך למרידיאניים.

התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

מרדיאנים הינם תעלות אנרגיה המצויות בגופנו. קיימים בגוף 24 זוגות של מרדיאנים, המחוברים ל-12 איברים. לכל מרדיאן קיים בן זוג זהה, בצד הנגדי של הגוף, ולכל מרדיאן בעל קוטביות שלילית קיים מרדיאן משלים בעל קוטביות חיובית. למשל: מרדיאן הריאות (קוטביות שלילית) קשור עם המרדיאן של המעי הגס (קוטביות חיובית). לכן הפרעה בזרימה האנרגטית באחד המרדיאנים יכולה להשפיע על האיבר המשלים לו, למשל, אדם הסובל מעצירות במעי הגס יכול לסבול גם מהפרעה בנשימה (ראות) ולהפך. 

מיקום הפגיעה במרדיאן על פני הגוף משקף שילוב בין החסימה באיזור השייך למרכז האנרגטי ולבין המרדיאן (מעין נ.צ.) ודרכה נוכל לאתר את המשבר.
מרידיאן מעטפת הלב ומרידיאן המחמם המשובע

מרידיאן מעטפת הלב

קרום הלב הוא קרום חלק ושקוף שמרפד את הלב ומגן עליו מפני גורמים שונים: מפחית את החיכוך בין הלב והאיברים סביבו, מגן מפני זיהומים ומפני תנועות חדות.
מרדיאן מעטפת הלב קשור למרדיאן המחמם המשובע - שניהם קשורים בתפקוד זרימת הדם, עוזרים בשמירת האיזון של מחזור הדם במערכת הקרדיו - וסקולרית המרכזית הכוללת את הלב, אבי העורקים, העורקים הראשיים ומערכת הלימפה.

קרום הלב מושפע ממצבים נפשיים ורגשיים והסיבה השכיחה ביותר לפגיעה בקרום הלב הינה פחד האהבה הנובע בעקבות אהבה נכזבת.
עודף מתח בקרום הלב מתבטא בתעוקת לב, פרפורי לב ומועקה בחזה המקשים על הנשימה. תחושת הסגירות והמועקה יכולה להחמיר במקומות סגורים ויכולה אף להתפתח לפוביה ממקומות סגורים (קלאסטרופביה). 

בנוסף יכולות להופיע תופעות כמו התכווצויות בזרוע ובצוואר, תחושת חום בראש וקור בגפיים, דלקות בפה, גיהוק ונטייה לכיב בדרכי הקיבה ובתריסריון עקב עודף חומצה, תחושה של חום בידיים בכפות הידיים ובנקודות שדרכן עובר המרדיאן. 

פתרון של הבעיה הרגשית וחידוש היכולת להתאהב מחדש יכול לעיתים להביא למצב של דלקת בקרום הלב וזאת עוברת לרוב תוך שבועיים (אל פחד :))

תרגיל לפתיחת התעלה הקרפלית - מתיחה ופתיחה של המרידיאן:

1. מותחים את היד בעזרת היד השניה כשהאצבעות הנמתחות מופנות כלפי מטה - ראו תמונה.
2. מושכים את האצבעות לכיוון הגוף. עם כל נשימה מושכים קצת יותר.
3. חוזרים על התרגיל במשך דקה וחצי, שלוש פעמים ביום.

מערכת הלימפה ומרידיאן המחמם המשובע

מערכת הלימפה היא מערכת נימים, צינורות דקי דופן וקשרי לימפה המוליכים נוזל דמוי פלזמה ותאים מן הרקמות אל כלי הדם. המערכת היא חלק ממערכת החיסון.

מערכת הלימפה משמרת את מאזן החלבונים והנוזלים ברקמות הגוף, על ידי ניקוז עודפים שנותרו מפעולת מחזור הדם. חלבונים שדלפו מהנימים אל הנוזל הבין-תאי, משבשים את הלחץ האוסמוטי המאפשר את חילוף הנוזלים והחומרים בין הנימים לרקמות. המערכת הלימפטית מסלקת חלבונים אלו יחד עם נוזלים עודפים כדי לשמור על תפקוד תקין של מחזור הדם.

מערכת הלימפה מוליכה את נוזל הלימפה ומובילה תאים של המערכת החיסונית אל קשרי הלימפה ומשם אל מחזור הדם. בכך מאפשרת המערכת תגובה חיסונית יעילה כנגד פתוגנים שפלשו לגוף.

לפי הרפואה הסינית, מערכת הלימפה קשורה למרדיאן ״המשולש המחמם״, העובר בשלושה אזורים בגוף, המכונים החללים המחממים (בית החזה, בטן, אגן). 

בנוסף מרידיאן זה הינו אחד המרידיאנים המרכזיים בתפעול הגוף, ובמעבר פקודות של המוח. מווסת, מאזן בין המערכות בגוף. ממריץ ומעורר תיפקודי הלב והריאות. שולט בעיכול של מזון ונוזלים. ממריץ ומעורר את תיפקודי הטחול והקיבה. ממריץ ומעורר תיפקודי כליות, שלפוחית השתן והמעי הגס. אחראי על העברת הנוזלים והאנרגיה בגוף. קשור לקרומים הריריים והמימיים בגוף ולרשתות הלימפטיות. מקיף את הבלוטות ההורמונליות המווסתות תהליכים ואחראי על חילוף החומרים וחום הגוף.
בנוסף, לשיטתו של ד״ר בוטו, המרידיאן קשור גם לבלוטה הלימפואידית ולנוזל המוח והשדרה.

בהיבט הנפשי: יצירת נוזל הלימפה ונוזל המוח והשדרה דומה לתהליך של הזנת אהבה - נוזל זה מוביל חומרי תזונה וחמצן לרקמות, וכשהוא מגיע לתאים, מיוצרת אנרגיה שמקנה כוח, חום והגנה. אלא שכאן מדובר באהבה והערכה עצמית. מכיוון שהמרדיאן עובר דרך שבעת המרכזים, טיב הבעיה יעיד על חוסר באהבה או הערכה עצמית הקשורה במרכז.
העיבוד הרגשי של הבעיה יהיה מבוסס על אהבה, קבלה, כבוד והערכה ליכולת העצמית כדי להעצים בתוכנו את האמונה שאנו שווים וראויים.

תזונה מתאימה, כוללת אכילת אננס טרי עקב תכולת הברומלין, תמצית שום, שתיית מיץ גזר ותרד (ליטר ליום) ויש להימנע מאכילת בשר, ביצים מבושלות, חלב מפוסטר, עמילנים וסוכרים מזוקקים.

תרגיל לפתיחת מעטפת הלב והמחמם המשובע

1. עומדים ישר, כשהרגליים מפוסקות מעט.
2. מצליבים את הידיים לפני החזה ומחזיקים א ת הידיים מאחורי הכתפיים - מעין חיבוק עצמי.
3. מתכופפים מעט קדימה עם פלג הגוף העליון.
4. נושמים עמוק, ועם כל נשימה מעמיקים את הפיתול.
5. הפיתול יגרום למתיחה של הגוף, עד שיורגש הצורך להרים מהרצפה את עקב הרגל הנגדית.
6. חוזרים על התרגיל בצד השני.
7. לנשום ולהעמיק במשך שתי דקות בכל צד.









2 תגובות:

  1. תודה זה מעניין מאוד..
    הייתי שמחה להבין יותר טוב את תרגיל הפיתול לשחרור של מעטפת הלב 🙏🏼
    לא ממש הבנתי מהכתוב מה אמורים לעשות

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. התרגיל הוא חיבוק עצמי עם פיתול :) פעם לימין ןפעם לשמאל

      מחק