xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: האיזור רביעי - מרכז הלב

יום שני, 17 ביולי 2017

האיזור רביעי - מרכז הלב





שלום אהובים,

מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.
נתחיל עם הצ’קרות ונמשיך למרידיאניים.
התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

צ׳אקרות (בסנסקריט, גלגל), גלגלי או מרכזי האנרגיה המצויים בגופנו משמשים שערי כניסה לאנרגיה המזינה את הגוף ושומרת על קשר ואיזון אנרגטי עם הסביבה החיצונית. כל מרכז אנרגטי כזה מחובר לבלוטה אנדוקרינית המפרישה הורמונים ובנוסף כל מרכז אנרגיה שייך לאזור שונה בגופנו המופרד על ידי דיאפרגמה.
לשיטתנו, כל אזור קשור להיבט מסוים בחיינו -


איזור רביעי - צ׳אקרת הלב

איזור בית החזה שבין שרירי הכתפיים והסרעפת וכולל את בללוטת התימוס, הבלוטה העיקרית של מערכת החיסון - תאי האפיתל והתאים הדנדריטיים המאכלסים את התימוס הכרחיים להבשלת תאי דם לבנים מסוג לימפוציטים T. תאים אלו נוצרים במח העצם ומגיעים אל התימוס להתמיינות. התאים מסייעים לגוף להלחם בזיהומים.

היחלשות אנרגטית של בלוטת התימוס עלולה לגרום לירידה ולכשל במערכת החיסון ואף לתימומה (גידול שפיר בבלוטה).

היחלשות אנרגטית יכולה להיות תוצאה של גורמים שונים כגון:
- אורח חיים ותזונה לוקיים
- מתח ממושך ותשישות פיזית ונפשית
- נטילה ממושכת של אנטיביוטיקה ותרופות אחרות
- תשישות גופנית כתוצאה מהתמודדות ארוכה עם מחלה או דלקת כרונית
- טיפולים כימיים או חשיפה לקרינה חוזרים ונשנים

הסיבות הפוגעות בבלוטת התימוס קשורות בטיב הקשר הבסיסי עם ההורים. מרכז זה קשור לאהבה מיקירנו המעניקה תחושה של הגנה ובטחון. הקשר העיקרי של התינוק עם אמו הוא דרך בית החזה - הקשר הראשוני של אהבה של האם וילדה הזורם דרך חלב האם. במגע של האם עם התינוק ישנו מעבר אנרגטי בין התינוק לאם הגורם לאיזון דינמי ולהנאה ברגע המפגש, להתגברות התדר האנרגטי עד כדי הכפלתו, להענקת הרגשת בטחון והגנה.

משבר נפשי הקשור בפרידה או בחרדת נטישה מההורים או מבן משפחה יקר, עלול לגרום לחסימה במרכז הרביעי. החשש מפרידה אצל ילדים יכול לבוא לידי ביטוי כקושי לנשום המוביל ללחץ בריאות. תגובה טבעית של שחרור הלחץ היא בכי. אם הבכי נמנע, המתח בסימפונות יגבר ויגרום לדלקת בסימפונות (ברונכיט ספטית). מצד שני, אם הבכי ממושך, מחסני האנרגיה עלולים להתרוקן עד תשישות אנרגטית של הריאות וזו באה לידי ביטוי כעצב כרוני.

לענין זה, ויורחב בהקשר של מרדיאן הריאות, ילדים מוצצים אצבע כדי להרגיע את החשש מנטישת ההורים. מרדיאן הריאות מסתיים באגודל (ראו תמונה) ולכן תינוקות נוטים למצוץ את האגודל. הפעולה הינה טבעית ומרגיעה ואין להפריע לה… היא חולפת מעצמה. כאשר אנחנו מונעים מילדינו למצוץ אצבע אנחנו מונעים מהם לווסת את החשש מנטישה בעצמם.

במרכז הרביעי קיימים איברים נוספים: לב, ריאות, מעטפת הלב, קרום הריאה והמערכת הלימפתית - עליהם ארחיב בפוסטים הקשורים למרדיאנים.



גם השדיים הנמצאים בבית החזה, ואלה קשורים ביחסי אהבה אינטימיים במשפחה ובמערכות יחסים רומנטיות. כאשר זרימת האנרגית האהבה היא חופשית ופתוחה, אנו מקבלים את היקרים לנו כפי שהם ומסוגלים להעניק אהבה ללא תנאי וללא ציפויות לקבל דבר בתמורה.

הצד הימני של גופנו הוא זכרי (זיכרי :) - לא גברי) ומושפע מהאונה השמאלית ואילו הצד השמאלי הוא נקבי ומושפע מהאונה הימנית. הקשר בין האם לילדים שלה מבוסס על אהבה אמהית נקבית, ולכן קשור אנרגטית לשד שמאל, בעוד הקשר עם בן הזוג (וגם עם האב) קשור לפן הזכרי ולכן קשור לשד הימני.

משבר לא מיני עם הבעל (פרידה / אבדן) עלול להוביל לגידול בשד הימני. משבר לא פתור עם אמא או עם ילד עלול להוביל לגידול בשד שמאל.

כשהמרכז הרביעי חסום, משתנה משמעות האהבה כלפי המשפחה הגרעינית כולה ואנו מאבדים את היכולת להעניק ולאהוב ללא תנאי.

תרגילים לשחרור המרכז הרביעי:

מטרת התרגיל היא להרפות מתח בבית החזה ולאפשר את החידוש האנרגטי באזור. כמובן שמומלץ טיפול ממוקד על שחרור החסימה ממרכז זה.
ניתן להעזר בכדור פיזיו, ספסל מרופד או בעזרתו של אדם נוסף.
1. שני אנשים בעלי גובה ומשקל זהה. עומדים גב אל גב, משלבים זרועות, מתכופפים מעט. המטפל אוחז במטופל ומרים אותו. כדי להקל על ההרמה מומלץ שהישבן של המטופל יותאם לגב התחתון של המטפל. התנוחה מזכירה מתיחה יוגית.
2. האדם המורם צריך להרפות את גופו ולנשום באיטיות ולמתוח את שרירי בית החזה בצורה הדרגתית.

בתמונה אני מרימה את רוני הבת שלי. היא קטנה ממני ולכן מאוד נוח להרים אותה. בהרמה של מבוגר חשוב שיהיה במשקל וגובה זהה



תרגיל לשחרור המרכז הרביעי - מרכז הלב






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה