xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: מרדיאן הקיבה והטחול

יום שני, 17 ביולי 2017

מרדיאן הקיבה והטחול

שלום אהובים,
מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.

התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

מרדיאנים הינם תעלות אנרגיה המצויות בגופנו. קיימים בגוף 24 זוגות של מרדיאנים, המחוברים ל-12 איברים. לכל מרדיאן קיים בן זוג זהה, בצד הנגדי של הגוף, ולכל מרדיאן בעל קוטביות שלילית קיים מרדיאן משלים בעל קוטביות חיובית. למשל: מרדיאן הריאות (קוטביות שלילית) קשור עם המרדיאן של המעי הגס (קוטביות חיובית). לכן הפרעה בזרימה האנרגטית באחד המרדיאנים יכולה להשפיע על האיבר המשלים לו, למשל, אדם הסובל מעצירות במעי הגס יכול לסבול גם מהפרעה בנשימה (ראות) ולהפך.
מיקום הפגיעה במרדיאן על פני הגוף משקף שילוב בין החסימה באיזור השייך למרכז האנרגטי ולבין המרדיאן (מעין נ.צ.) ודרכה נוכל לאתר את המשבר.

מרדיאן הקיבה והטחול

מרדיאן הקיבה

בקיבה מתרחש תהליך עיכול המזון = תהליך שמהותו הוא שינוי אנרגית החומר שנכנס לקיבה - הפיכתו ל״אנרגיה״ והטמעת אותה אנרגיה בטחול. האנרגיה עצמה נשלחת מהטחול לריאות ומשם יוצאת החוצה דרך הפה. האנרגיה החיונית נותרת בדם ומוזרמת דרכו לאברים השונים.
בהיבט הרגשי הקיבה ממונה על עיכול הארועים בחיינו - משכן הרגשות - לא סתם אנחנו מרגישים עם הבטן :) - מה שפותח דיון מענין לגבי תפקידו של הלב (על הלב ואהבה בפוסט אחר מבטיחה!). משברים רגשיים שאינם מתעכלים כראוי יבוא לידי ביטוי בקיבה, אך לא רק. טיב המשבר אותו נדרש לעיכול יבוא לידי ביטוי באיזור האנרגטי לאורך מרדיאן הקיבה.

קיבה הפועלת באופן תקין מתכווצת ומרפה באופן קצבי ומפרישה חומצות ואנזימים בריכוז המתאים לסוג המזון. 

כדי לסייע לקיבה לפעול באופן תקין מומלץ:
1. להמנע משתיית נוזלים בזמן הארוחות כדי לא לדלל את מיצי העיכול.
2. להמנע מערבוב של פחמימות עם חלבונים - החלבונים זקוקים לסביבה חומצית כדי להתעכל ואילו הפחמימות זקוקות לסביבה בסיסית - השילוב בין השניים גורם להפרשות חומצות המנטרלות זו את זו.
גורמים נוספים המשפיעים על תפקודה של הקיבה הם:
1. לחץ נפשי הגורם להתכווצות יתר של הקיבה
2. גורמים המפחיתים את ההגנות החיסוניות כגון: עישון, אלכוהול, תרופות שונות, ניתוחים שונים ודלקות.

תזונה לשיפור פעילות הקיבה:

  • יוגורט עיזים המעודד עיכול יעיל והמנעות ממוצרי חלב פרה ומוצרי בשר לתקופה. מיצים של גזר, סלק ומלפפון - כליטר ביום - לנטרול חומציות הקיבה. 
  • שקדים, תפוחים, פאפיה ועגבניות טריות (כן). 
מזונות שאינם מומלצים: מזון שמן ומטוגן, מאכלים מעושנים, מוחמצים, מומלחים, מזונות חריפים, אלכוהול, משקאות ממותקים, מוגזים וקפה (בקיצור כל מה שכיף :)

לאנשים עם בעיות הקשורות בחוסר חומציות מומלץ לאכול אוכל מתובל, פלפל חריף, מזון חם ובצבע אדום.

מרדיאן הטחול

הטחול הוא חלק בלתי נפרד מהמערכת החיסונית ונחשב לאיבר הגדול ביותר בגוף והוא מסייע בניקוי מחזור הדם. הטחול מווסת את פעילות הפרשת מיצי העיכול של הלבלב, כיס המרה, המעי הדק, בלוטות הרוק, ומיצי הקיבה. לטחול תפקיד חשוב בהטמעת האנרגיה החיונית בגוף.
בהיבט הנפשי הטחול קשור ליכולת להטמיע את מה שעיכלנו ולהשלים עם ארוע מסוים. כשאנו מסרבים לקבל את מה שקרה ומתעורר סבל - הטחול שלנו מושפע וכך גם האנרגיה המוזרמת בגוף.

לדוגמא: במקרה של פיטורים: פיטורים בלתי צפויים יכולים להיות קשים לעיכול ויופיעו בצורת משבר בקיבה ואילו פיטורים צפויים (למשל ידיעה כי הולכים להיות שינויים במקום העבודה), אך הפתעה שאני היא זאת שפוטרתי = לא מתקבל, יכול לבוא לידי ביטוי בצורת משבר בטחול.

חוסר אנרגיה בטחול יכול לבוא לידי ביטוי גם באיברים הניזונים ממנו: בלוטות הרוק, כיס המרה והלבלב.

תזונה לשיפור פעילות הטחול:
תזונה זהה לזאת המומלצת לקיבה ובנוסף, אננס, שום, מיץ גזר ותרד.

תרגילים לפתיחת מרדיאן הקיבה והטחול:

1. יושבים בישיבה יפנית (ראו תמונה) - הישבן מונח על הרצפה.
2. נושמים עמוק ומשתרעים לאחור כשהברכיים קרובות זו לזו.
3. פורסים את הזרועות לאחור, משלבים ידיים מעל הראש ונושפים תוך מתיחת אברי הגוף.
4. נושמים באיטיות במשך שתי דקות.
לאנשים שאינם מצליחים לבצע את התרגיל הקודם ניתן לבצע את התרגיל הבא:
1. עומדים זקוף ומותחים את הרגל לאחור (ראו תמונה).
2. נושמים כשתי דקות.
3. מחליפים רגל.






תרגילים להזנת מרידיאן הקיבה ומרידיאן הטחול. בתמונה אני עם ניזאר בוטו האהוב.








אין תגובות:

פרסום תגובה