xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: מרדיאן שלפוחית השתן והכליות

יום שני, 17 ביולי 2017

מרדיאן שלפוחית השתן והכליות



שלום אהובים,
מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.
נתחיל עם הצ’קרות ונמשיך למרידיאניים. 

התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

מרדיאנים הינם תעלות אנרגיה המצויות בגופנו. קיימים בגוף 24 זוגות של מרדיאנים, המחוברים ל-12 איברים. לכל מרדיאן קיים בן זוג זהה, בצד הנגדי של הגוף, ולכל מרדיאן בעל קוטביות שלילית קיים מרדיאן משלים בעל קוטביות חיובית. למשל: מרדיאן הריאות (קוטביות שלילית) קשור עם המרדיאן של המעי הגס (קוטביות חיובית). לכן הפרעה בזרימה האנרגטית באחד המרדיאנים יכולה להשפיע על האיבר המשלים לו, למשל, אדם הסובל מעצירות במעי הגס יכול לסבול גם מהפרעה בנשימה (ראות) ולהפך. 

מיקום הפגיעה במרדיאן על פני הגוף משקף שילוב בין החסימה באיזור השייך למרכז האנרגטי ולבין המרדיאן (מעין נ.צ.) ודרכה נוכל לאתר את המשבר.

מרידיאן שלפוחית השתן והכליות

מרידיאן שלפוחית השתן

תפקידה של שלפוחית השתן הוא אחסון השתן המגיע מהכליות והוצאתו מהגוף בעזרת התכווצות שרירי השלפוחית.
מרידיאן שלפוחית השתן קשור גם לאברי המין החיצוניים ואצל נשים גם לנרתיק ולצוואר הרחם.

הסיבה השכיחה ביותר לפגיעה בשלפוחית השתן היא משבר מיני, שיכול לנבוע מחוסר נאמנות מינית, קנאה בבן/בת הזוג, ניצול מיני ואלימות גופנית.
תגובה רגשית מוגזמת, מעבר ליכולת האנרגטית עשויה להתבטא בצורת גידול סרטני בצוואר הרחם, אפיסת כוחות אנרגטית תתבטא בצורת סרטן בשלפוחית השתן אצל אישה, ובסרטן הערמונית ושלפוחית השתן אצל גבר.

בהיבט הגופני: מרידיאן חסום עלול לגרום לכאבים בגב ולכיווצים בשריר השוק האחורי, שברי הליכה ואף לקרע בגיד אכילס. דלקות בדרכי השתן, דלקות ופטריות בנרתיק, כאבים בעצם הזנב, והצטברות שומנים מתחת לעור, סמוך לזוית העין אף הן תופעות אופיניות. 

אצל ילדים שתי בעיות שכיחות עלולות לגרום להפרעה בשלפוחית השתן: תגובה חריפה מצד ההורים להרטבת לילה וניצול מיני. 

לצערי, ואף ממני לא נחסך, משבר על רקע מיני, רבים הן הנשים המוצאות עצמן בסיטואציות לא פשוטות על רקע מיני, שאיך לנסח אותן? החל מ״עשיתי משהו שלא רציתי עם מישהו שאני אוהבת״ ועד חוויות אלימות וקשות. עיבוד רגשי נדרש במקרים כאלה ואני ממליצה בחום על שטיפה אנרגטית שמסייעת מאוד לשחרר ולעבד את המשבר.

תזונה מתאימה:
1. ליטר מיץ שומר - להפרעות בווסת.
2. דלקות בשלפוחית השתן: מיץ הכולל: גזר, סלק, מלפפון ולהימנע מאכילת: סויה, מלח, קפה או תה חזקים ובשר. מיץ זה מחזק גם את הגברת נוזל הזרע אצל גברים.
3. 5 כדורי פולן דבורים ליום - מסייע בייצור הורמוני מין אצל נשים וגברים.
4. חלמון ביצה לא מבושל (2 ביום מעורבבים במיץ גזר) - לייצור זרע חזק.
5. בננות בשלות עשירות בחומצות אמינו-טריפטופן, להגברת ייצור נוזל זרע.

מרידיאן הכליות

הכליות הן זוג איברים השייכים למערכת ההפרשה וממוקמים מאחורי חלל הבטן.
הכליות הן האיברים הפעילים ביותר במערכת השתן, כאשר כמות הפלזמה העוברת בכליות נאמדת ב־180 ליטרים ביום. הכליות מווסתות את משק המים, את מאזן היונים ואת חומציות הגוף. הן מסננות את הדם ומפרישות חומרי פסולת מטבוליים וחומרים כימיים זרים. הכליות גם מסנתזות גלוקוז מחלבונים (תהליך המכונה "גלוקונאוגנזה") ומפרישות לתוך הגוף הורמונים שונים.

בכליות מאוחסנת תמצית החיים והרפואה הסינית אף רואה בהן מעין סוללות המפעילות את כל יתר האברים. איברי המין ואיברי הרבייה תלויות ישירות באנרגיית הכליות, ולכן אנרגיה זו הכרחית לצמיחה ולרבייה, להתפתחות העצמות, השרירים והציפורניים, השיער ומח העצם.
הכוח המיני תלוי ישירות בחיוניות הכליות וחולשה תתבטא באי-אונות אצל הגבר ובהפסקת הווסת אצל האישה. שימוש מופרז באנרגיה מינית יחסל את חיוניות הכליות לחלוטין.

משברים הקשורים בהיבט החומרי עלולים ליצור חוסר איזון אנרגטי בכליות - הפסדים כספיים, חובות גבוהים, כישלון במיזמים ובפרויקטים. תגובה רגשית מוגזמת לאבדן חומרי כגון מתח תמידי, תביא לאפיסת כוחות אנרגטית העלולה להתבטא בגידולים סרטניים בכליות או באיברים התלויים בכליות.

הביטוי הגופני של תפקוד לקוי של הכליות כולל: צבע עור אפור וחסר ברק, עור שמזדהם בקלות, אקזמות, נשירת שיער, אוסטיאופורוזיס, מתח בשרירי הבטן התחתונה, דלקות וזיהומים בכליות, אבנים בכליות, לשון יבשה, ריח רע מהפה ואנמיה.

תזונה לשיפור ולחיזוק מצב הכליות:
1. מיץ סלק אדום.
2. אספרגוס טרי שעבר אידוי במשך 3 דקות.
3. אבטיח.
4. משתנים טבעיים ויעילים: מיץ של מלפפון, סלק וגזר, משרה של פטרוזיליה במים חמים, מיץ פטרוזיליה וענבים שחורים, מיץ חמוציות, חליטת עלי סרפד (2 כפיות לספל מים), חליטת זקן תירס (4 כפות של זקן תירס לספל מים).
5. מרק עצמות.

תרגילים לפתיחת מרדיאן שלפוחית השתן והכליות

1. עומדים בפיסוק קל, נושמים עמוק.
2. מתכופפים קדימה כשהברכיים נעולות ועם כל נשימה מתכופפים קצץ יותר במטרה למתוח את הרגליים והגב.

**לא לבצע את התרגיל במצב של פריצת דיסק אם השבר לוחץ על העצבים!!

תרגילים לשחרור המרידיאנים:

1. שוכבים על הגב, רגליים ישרות, עקבים צמודים זה לזה.
2. נושמים עמוק ובזמן נשיפה מרימים את פלג הגוף העליון.
3. מנסים לגעת עם הידיים בקצות האצבעות של הרגליים.
4. מושטים את הזרועות לפנים, מסובבים כך שכפות הידיים מופנות החוצה והאגודל לכיוון הרצפה ומנסים לגעת עם הראש בברכיים.
5. עם כל נשימה להרגיש את האנרגיה ועם נשיפה נרגיש הרפיה.
6. לחזור על התרגיל 3-4 פעמים.





תרגילים להזנת מרדיאן שלפוחית השתן והכליות




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה