xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: האיזור השלישי - מרכז מקלעת השמש

יום שני, 17 ביולי 2017

האיזור השלישי - מרכז מקלעת השמש







שלום אהובים,
מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.
נתחיל עם הצ’קרות ונמשיך למרידיאניים.
התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

צ׳אקרות (בסנסקריט, גלגל), גלגלי או מרכזי האנרגיה המצויים בגופנו משמשים שערי כניסה לאנרגיה המזינה את הגוף ושומרת על קשר ואיזון אנרגטי עם הסביבה החיצונית. כל מרכז אנרגטי כזה מחובר לבלוטה אנדוקרינית המפרישה הורמונים ובנוסף כל מרכז אנרגיה שייך לאזור שונה בגופנו המופרד על ידי דיאפרגמה.
לשיטתנו, כל אזור קשור להיבט מסוים בחיינו -
האזור השלישי
צ׳אקרת מקלעת השמש כוללת את הבטן כולה, הלבלב, הכבד, הטחול וכל מערכת העיכול.
המרכז האנרגטי קשור ללבלב, בלוטה הנמצאת מאחורי הקיבה שתפקידה להפריש מיצים לצורך עיכול ופירוק המזון וכן הורמונים לזרם הדם לוויסות המטבוליזם בגוף: אינסולין וגלוקגון (המווסתים את רמת הגלוקוזה בגוף).
מרכז זה קשור בהיבט החברתי ובהישרדות חברתית, דרכו אנחנו רוכשים רגשות אהבה, כבוד ומחילה כלפי הסובבים אותנו, ודרכו נתפשת נקודת המבט הכללית שלנו כלפי החברה.
מקלעת השמש היא מושב התחושות.
במרכז זה אנחנו אוגרים אך גם משחררים רגשות ״נמוכים״.
בהשפעת מרכז זה פועלים כוח הרצון, עוצמת השליטה בחיינו, יכולת קבלת החלטות והפעלת רגשות שליליים כמו כעס, טינה, קינאה ושנאה.
כמו כן הצ'אקרה הזו משפיעה על האיזון בין אופטימיות ופסימיות, תחושות מצפוניות ורגשות אשם וחרטה.
כאשר הצ׳אקרה מאוזנת האדם יודע להסתדר במצבים רגשיים וענייניים, יש יכולת להתמודד ולהתגבר על קשיים במיוחד במישור הרגשי ובכלל יכולת להגיע לשביעות רצון וסיפוק בחיים.
איזון יבוא לידי ביטוי בחברותיות, שמחה, הערכה עצמית, כבוד לאחרים, תודעה של כוח עצמי, מיומנות, תבונה, נינוחות, ספונטניות, יכולת הבעה ונטילת אתגרים חדשים.
כאשר הצ׳אקרה אינה מאוזנת: היא גורמת למצבים של פגיעות יתר, אגוצנטריות, חוסר סיפוק וחוסר אושר, תסכולים חזקים, שנאה, קנאה ורגשות קשים, דיכאון, חוסר בטחון, בלבול, פחד מנטישה וצורך בחיזוקים קבועים.
מרכז זה מושפע במיוחד מכל מצב שעלול לפגוע במעמדו החברתי של האדם.
אחת הסיבות השכיחות המשפיעות על אזור זה היא פחד מאפשרות לפגיעה גופנית.
אזור זה רגיש מאוד למצבי דחק, שגורמים לצמצום זרימת הדם לאיברי הבטן ולסדרה של תגובות גופניות שתפקידן להגן ככל האפשר על הגוף.

במצב דחק קיצוני הלבלב מתחיל להפריש כמות גדולה של אינסולין וזה יכול להביא לחסימה באזור, לסוכרת, לדלקת בלבלב ואף לגידול סרטני בלבלב.
כמו כן קיים קשר ישיר בין המרכז השלישי ליתר איברי הבטן.
הבטן קשורה ליכולת שלנו לעכל אירועים, תחושות ורגשות. כשאין יכולת לשחרר רגשות או לבטא אותם מתחילות להופיע תופעות הקשורות למערכת עיכול.
הקיבה שלנו קשורה ליכולת שלנו לעכל משברים שאינם צפויים ולמרידיאן הקיבה העובר בברכיים ולכן לעיתים אנחנו נחווה פחדים גם בברכיים.
הטחול מקבל את אנרגיית הקיבה המתקבלת אחרי עיכול המזון ולכן יהיה קשור למשברים שלא הוטמעו וליכולתנו לעבד משברים צפויים.
המעי הדק מקבל מזון מעוכל מהקיבה, מעבד אותו, מעבד את השאריות ושולח אותן למעי הגס. תפקידו הפיזיולוגי הוא להפריד בין הטהור לגס. המעי הדק קשור ליכולת הניתוח שלנו, יכולת להפריד בין נכון ולא נכון עבורנו.
עודף מתח במעי הדק, כתוצאה מהדחקת רגשות וקושי בלקבל החלטות, יכול להביא לדלקת ברירית המעי הדק.
המעי הגס אחראי על סילוק הפסולת מהגוף.
בהיבט הרגשי, המעי הגס קשור לביקורת ולפחד מביקורת (דחייה כתוצאה מביקורת), לפחד לשחרר והצורך לשמור בפנים (לא סתם יש לנו קושי בלהפליץ ליד אחרים).
כאשר אנחנו ״מחזיקים בפנים״ אנחנו יכולים להוביל להתכווצויות יתר של המעי, לעצירות, שלשולים ולכאבי בטן, כיבים ברירית ולדלקת כרונית של האיבר ובמקרים קיצוניים לגידול סרטני.
הכבד הוא האיבר בו מצטברים השומנים והרעלים של הגוף. אנו קוראים לו מחסן של אהבה.
במישור האנרגטי, כשחסר לנו בכל מישור בחיים, אז מצטברים בכבד כעס, אימה וקנאה.
אנרגיה של כעס חוזרת לדם, ללב ומשם לשאר המערכת ומובילה לתגובה של כעס ותוקפנות, ולצורך לשכך כעסים דרך אלכוהול וסמים והתמכרויות נוספות.
כיס המרה מופקד על סיוע בעיכול של שומנים וחלבונים על ידי הפרשת נוזל המרה לתריסריון בזמן הארוחה וקשור לכבד אנטומית ואנרגטית.
המרה עוזרת לכבד בפירוק החומרים.
אם האנרגיה בכבד נמוכה היא עוברת לכיס המרה והופכת להיות קשה יותר = הכעסים הופכים לטינה, יגון, דיכאון וייאוש. הצטברות אנרגיה שלילית בכיס המרה יכולה להפוך לאבנים בכיס המרה.

תרגיל להזנת המרכז השלישי:
כדי לפתוח את המרכז השלישי יש להיעזר בכיסא מרופד או באדם אחר.
מטרת התרגיל היא למתוח את אזור מקלעת השמש ואת אזור הבטן העליונה כדי לשחרר את המתח הכלוא ברקמות.
1. משעינים על ספסל מרופד את אזור גב המותני בטני ומותחים אחורה את הגב. חשוב להקפיד שהתמיכה תהיה באזור של הבטן ולא של בית החזה, כך שמרכז הבטן ימתח.
2. נושמים תוך כדי שמירה על התנוחה, ונשענים לאחור במידת האפשר, תוך העברת הזרועות מעבר לראש.



תרגיל להזנת המרכז השלישי - מרכז מקלעת השמש










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה