xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: האיזור שישי - מרכז העין השלישית

יום שני, 17 ביולי 2017

האיזור שישי - מרכז העין השלישית






שלום אהובים,
מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’אקרות והמרידיאניים בגוף.
נתחיל עם הצ’קרות ונמשיך למרידיאניים.
התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

צ׳אקרות (בסנסקריט, גלגל), גלגלי או מרכזי האנרגיה המצויים בגופנו משמשים שערי כניסה לאנרגיה המזינה את הגוף ושומרת על קשר ואיזון אנרגטי עם הסביבה החיצונית. כל מרכז אנרגטי כזה מחובר לבלוטה אנדוקרינית המפרישה הורמונים ובנוסף כל מרכז אנרגיה שייך לאזור שונה בגופנו המופרד על ידי דיאפרגמה.
לשיטתנו, כל אזור קשור להיבט מסוים בחיינו -

איזור שישי - עיננו השלישית :)


האיזור השישי ממוקם במצח וכולל גם את העיניים, האוזן החיצונית ואת שתי ההמיספרות של המוח. הוא קשור לבלוטת יותרת - המוח (ההיפופיזה).

ההיפופיזה היא איבר חשוב ביותר, תפקידה הוא בעיקר הפרשה של הורמונים רבים המשפיעים על פעילותן של בלוטות אנדוקריניות אחרות. בעבר נקראה ההיפופיזה בלוטת העל של המערכת ההורמונלית בעקבות תצפיות על תפקידה החיוני לוויסות ההפרשה של הורמונים שונים, אך כיום ידוע שבלוטה זו נשלטת כמעט לחלוטין על ידי ההיפותלמוס מעליה. לקריאה נוספת https://he.wikipedia.org/wiki/בלוטת_יותרת_המוח.

מבחינה אנרגטית המרכז השישי הוא המרכז החשוב ביותר בחיינו. דרכו אנחנו רואים את הדרך ומזהים את ייעודינו. חסימה במרכז תגרום לתחושת אבדן ובלבול.
חסימה במרכז יכולה להתרחש בכל גיל, והסיבה לחסימה משתנה בהתאם לגיל בו חווינו את הטראומה.

בגילאים:
3-9 - חסימה נגרמת לרוב על ידי פחד מהחושך, מראות מפחידים ומפלצות ו/או פחד חזיתי - הילד ראה משהו שהבהיל אותו, למשל כלב שרץ לקראתו, וחשב שבכל זאת יתקוף אותו גם אם זה לא התרחש הלכה למעשה.

10-14 - חסימה נגרמת לרוב כתוצאה משינוי מקום מגורים או בית ספר, ונשענת על תפיסה של הילד כשינוי או סטייה מהמסלול (גם אם בפועל החוויה חיובית והובילה לשיפור תנאים).

16-20 - חסימה הקשורה לבחירת יעוד וכיוון בחיים - לחץ חיצוני או היעדר מודעות לנטיות הטבעיות יכול להוביל לחסימה במרכז השישי.

בגילאים מבוגרים יותר הסיבה הנפוצה לחסימה במרכז היא חוסר מימוש או אכזבה: לדוגמא, אדם ששאף לפנות לכיוון מסוים אך פנה לכיוון אחר או אשה שגילתה שחוותה אכזבה על רקע רומנטי - למשל הבנה שהתחתנה עם הגבר הלא נכון. 

אני למשל, התחלתי להרכיב משקפיים לראיה מרחוק (גם לזה יש משמעות) אחרי נישואי הראשונים בגיל 22 לניוזילנדי. בשנה הראשונה לנישואים שלנו הוא התחיל תהליך של חזרה בתשובה (הוא הפך באהי). אני הרגשתי שעולמי נופל עלי. הייתי צעירה והעתקתי את מקום מגורי אחרי גבר שחשבתי שהוא הוא בעלי. הייתי מאוכזבת וכעסתי על אלוהים. ראיה אצלי קשורה גם לראיה הרוחנית שלי. הרבה פעמים שמשתנה לי המספר אני מבינה שמשהו השתנה גם בראיה הרוחנית שלי. 

ואכן, אחד הסימנים לחסימה במרכז זה הוא הרכבת משקפיים ודרגת החסימה באה לידי ביטוי במספר העדשה ובצורת מסגרת המשקפיים (ככל שהם גדולים כך גם החסימה). כמובן אין להסיק שאנשים שלא מרכיבים משקפיים אין חסימה במרכז או ששינוי המסגרת ו/או ניתוח להסרת משקפיים יכול לפתור את החסימה.

מבחינה פיזיולוגית התופעות הקשורות לחסימה במרכז הן: אבדן זכרון והפרעה בריכוז ובשילוב עם ירידה ברמת החיוניות יכולה להופיע מחלת אלצהיימר. הופעת כאבי ראש כרוניים, דלקות חוזרות בסינוסים הקדמיים, קוצר ורוחק ראיה, החלשות בשרירי העיניים ומחלת טרשת נפוצה.

תרגיל:

תנוחת עובר או תנוחה המזכירה תפילה מוסלמית
1. כורעים על הברכיים ומושיבים את האגן בין העקבים. מושיטים את הידיים קדימה, ומתכופפים עד שהמצח והאף נוגעים ברצפה.
2. מדמיינים אור סגול הנכנס דרך המרכז השישי (העין השלישית) ומתפזר בכל הגוף ושוהים במצב זה כחמש דקות תוך כדי נשימה. אני מוסיפה גם תפילה והודיה :)
מי שמתקשה עם התנוחה, קרוב לודאי שסובל ממתח בקיבה או בטחול, אך תוך כדי נשימה תורגש הקלה ותגיע הרפיה.



תרגיל להזנת המרכז השישי - מרכז העין השלישית




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה