xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: מרדיאן הריאות והמעי הגס

יום שני, 17 ביולי 2017

מרדיאן הריאות והמעי הגס


שלום אהובים,

מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.
נתחיל עם הצ’קרות ונמשיך למרידיאניים.
התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

מרדיאנים הינם תעלות אנרגיה המצויות בגופנו. קיימים בגוף 24 זוגות של מרדיאנים, המחוברים ל-12 איברים. לכל מרדיאן קיים בן זוג זהה, בצד הנגדי של הגוף, ולכל מרדיאן בעל קוטביות שלילית קיים מרדיאן משלים בעל קוטביות חיובית. למשל: מרדיאן הריאות (קוטביות שלילית) קשור עם המרדיאן של המעי הגס (קוטביות חיובית). לכן הפרעה בזרימה האנרגטית באחד המרדיאנים יכולה להשפיע על האיבר המשלים לו, למשל, אדם הסובל מעצירות במעי הגס יכול לסבול גם מהפרעה בנשימה (ראות) ולהפך.

מיקום הפגיעה במרדיאן על פני הגוף משקף שילוב בין החסימה באיזור השייך למרכז האנרגטי ולבין המרדיאן (מעין נ.צ.) ודרכה נוכל לאתר את המשבר.

מרדיאן הריאות והמעי הגס

מרדיאן הריאות

הנשימה היא מקור החיים - איתה אנחנו נולדים והיא האחרונה שתעלם עם המוות. ישנם אברים שבלעדיהם נוכל להמשיך לחיות אך לא הריאות ולכן הן קשורות, תודעתית לחיים ולמוות ול״פחד מוות״.

פחד מוות עוצר את הנשימה, גורם למתח בריאות ובשלב מאוחר יותר למחלת ריאות.
אצל ילדים, נטישה או אבדן של אחד ההורים קשור בפחד מוות כשהתגובה הטבעית לפרוק מתח כזה היא בכי. הדרך הכי טבעית של תינוק להרגיע עצמו היא על ידי מציצת אצבע, לרוב אגודל - הנקודה בה מסתיים מרדיאן הריאות. אצל מבוגרים, עישון היא דרך לפרוק מתח שהצטבר בריאות.

בכי יכול לבוא לידי ביטוי בשלושה אופנים:

1. בכי תוך הבעה רגשית מלאה.
2. עצירת בכי (מייצר מתח ופוגע בעיקר בברונכים).
3. תגובת בכי מוגזמת (מוריד את רמת החיוניות של הריאות ועלול להוביל לדלקת ריאות ובמקרים קשים לסרטן בריאות).
המשבר השכיח ביותר הפוגע בריאות הוא הפחד מפני נטישת ההורים. הריאה הימנית קשורה למשבר נטישת האב והשמאלית למשבר נטישת האם. הפחד מפני המוות פוגע בשתי הריאות.

העור

העור קשור ישירות בריאות. קשר זה מקורו במגע של תינוק עם הוריו, העור הוא האיבר הראשון שפוגש בחיים. חוסר מגע מעורר חשד אצל התינוק שהוריו אינם, והוא מתחיל לפתח פחד נטישה ולכן שינוי במצב האנרגטי של הריאות יבוא לידי ביטוי בעור.

דלקות עור ופריחה נעלמות בזמן קצר יחסית, לאחר שטיפה אנרגטית.

תזונה להגברת חיוניות העור:
1. חצי ליטר מיץ מלפפונים מעורב בליטר מיץ גזר עד להיעלמות ההפרעה (שימו לב, מיץ מלפפונים עלול לגרום לשלשול).
2. שמן נבט חיטה - לשתות שתי כפיות ביום אחרי ארוחות, או למרוח ישירות על העור.
3. אכילה של שום מרוסק טרי לפריחות מוגלתיות.

תזונה לשיפור פעילות הריאות:
1. מיץ סלק ולימון: סוחטים מיץ לימון על סלק מרוסק - לשתות חצי כפית שלוש פעמים ביום - מומלץ לאסתמה ברונכיאלית ולפתיחת דרכי הנשימה העליונות.
2. מיצוי של שלוש שיני שום טרי לשם המסת הליחה בריאות.
3. אוכמניות: מרתיחים אוכמניות טריות עם מעט מים במשך שלוש דקות. מרסקים ומסננים. כדי להקל על ברונכיטיס או אסתמה, מערבבים שתי כפיות עם כוס מים מינרליים.

מרדיאן המעי הגס

המעי הגס הוא התחנה האחרונה במערכת העיכול, בה נספגים נוזלי המזון והתוכן הופך מוצק.
הפחד מביקורת נחשב לסיבה העיקרית לעליה ברמת המתח במעי הגס ומתבטא בשמירת הרגשות בבטן.

באופן סימלי, הפחד מביקורת על הבעת רגשות דומה לפחד משחרור גזים בנוכחות אחרים. בשני המקרים פחד זה גורם לעליית מתח במעי הגס. עודף מתח גורם להופעת כיבים ובדלקת כרונית במעי.
לעומת זאת, ביקורתיות יתר כלפי אחרים, גורמת לירידת מתח במעי וכתוצאה מכך לאבדן טונוס.

תזונה לשיפור פעולת המעי הגס:
1. מיץ תרד מעורבב בכמות כפולה של מיץ גזר.
2. מולסה - 2 כפות במים חמים, פעמיים ביום.
3. חוקן קפה (כן :)
4. אכילת סלט וירקות טריים פעמיים ביום.
5. המנעות מחלב מפוסטר, ביצים ובשר מבושלים מדי ועמילנים מעובדים.
6. יש להימנע משימוש במשלשלים מלאכותיים וחוקני מים.

תרגיל לפתיחת מרדיאן הריאות והמעי הגס:

1. עומדים בפיסוק, מתכופפים קדימה, מחברים את הידים מאחורי הגב באגודלים, ומרימים מעלה את הזרועות לכיוון הראש.
2. שומרים על רגליים ישרות ותוך כדי נשימה ממשיכים את כיפוף הגוף קדימה ומתיחת הזרועות לכיוון הראש.
3. נשארים בתנוחה זו כמה דקות, תוך נשימה איטית.










אין תגובות:

פרסום תגובה