xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Be The Light You Are: מרידיאן הלב והמעי הדק

יום שני, 17 ביולי 2017

מרידיאן הלב והמעי הדק

שלום אהובים,
מוצעים תרגילים לשחרור והזנת הצ’קרות והמרידיאניים בגוף.

התרגילים מקורם בתנוחות יוגה או בתפילה המוסלמית כפי שהובאו בספרו של ד״ר נאדר בוטו, אהוב ליבי, ״רפואה ושבעת החוקים האוניברסאליים, מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי״.
מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי.

מרדיאנים הינם תעלות אנרגיה המצויות בגופנו. קיימים בגוף 24 זוגות של מרדיאנים, המחוברים ל-12 איברים. לכל מרדיאן קיים בן זוג זהה, בצד הנגדי של הגוף, ולכל מרדיאן בעל קוטביות שלילית קיים מרדיאן משלים בעל קוטביות חיובית. למשל: מרדיאן הריאות (קוטביות שלילית) קשור עם המרדיאן של המעי הגס (קוטביות חיובית). לכן הפרעה בזרימה האנרגטית באחד המרדיאנים יכולה להשפיע על האיבר המשלים לו, למשל, אדם הסובל מעצירות במעי הגס יכול לסבול גם מהפרעה בנשימה (ראות) ולהפך.
מיקום הפגיעה במרדיאן על פני הגוף משקף שילוב בין החסימה באיזור השייך למרכז האנרגטי ולבין המרדיאן (מעין נ.צ.) ודרכה נוכל לאתר את המשבר.

מרידיאן הלב והמעי הדק

מרידיאן הלב

הלב אחראי למערכת כלי הדם, הוא האיבר השולט בכל איברי הגוף, ולכן כל מחלה הפוגעת בתפקודו תשפיע על תפקודי הגוף השונים.

הרפואה המערבית מתייחסת ללב כמשאבה מכנית ורואה במחלת לב תוצר של גורמי סיכון כגון עישון, תזונה עתירה בשומנים, לחץ וגורמים נוספים. לשיטתנו, הלב מושפע מגורמים נפשיים ורגשיים. נכון, גורמי הסיכון אינם תורמים לשיפור במצבו של הלב, והרפואה המערבית עשתה רבות בכדי להפחית את התמותה הלבבית, אך טרם נמצא פתרון לרפואה מונעת. 

הלב הוא החוגה של השדה האנרגטי שלנו. כשהלב פועם באהבה, אהבה הנחווית כתחושה גופנית, כמות הדם גדולה יותר זורמת בעור, העיניים בורקות, תנועות הגוף משוחררות וספונטניות, הידיים חמות, המוח פעיל והלב פועם חזק יותר. 

תינוק מקבל אהבה ללא תנאי, כבר במגע הראשון עם גוף אמו התינוק חווה גירוי חיובי, מעין תחושת גן עדן… עד שנאלצים להתמודד עם ניתוק מהקשר ההדוק בשלב מסויים. ניתוק זה מותיר אותנו עם חשק עז לחוות אהבה שוב, אם אנו חווים סירוב או נטישה (בלקבל אהבה), אנו יכולים לחוות כאב שעוצמתו היא ביחס ישיר לעוצמת האהבה. במצב זה מתרחשת נסיגה של אנרגיה מהעור (מגע אהבה) לשרירים, הגורם לעודף מתח בשרירים,והתגובה הטבעית לשחרור של מתח בשרירים היא רוגז.

רוגז היא תגובה פיזיולוגית של הגוף (לא רגשית, התגובה הרגשית היא כעס). אם תגובת הרוגז נתקלת בסירוב, הרוגז הופך לכעס והאהבה לשנאה. במצב כזה מצטבר מתח רב בשרירי הלב, שהופך את השריר לשרירני ולפחות גמיש. 

כאשר אנו חווים משבר פרידה, חשוב להביע את הצער, כך כשאנחנו נתקלים בילד זועף, כדאי מאוד לסייע לו לשחרר רוגז בעזרת בכי, השתוללות משותפת ומגע.

כאבים בחזה, פרפורי לב, תעוקת לב, מתח וכאב במקלעת השמש, קשיות בשרירי הידיים, צמא רב, לחץ דם גבוה, עודף משקל, כולסטרול גבוה, סכרת ואף לשון המכוסה בשכבה לבנה עבה וכאב לאורך המרדיאן יכולים להיות חלק מהתופעות למשבר של אהבה. כמובן שגם, במקרים קשים התקף לב. סרטן לב הינו נדיר במיוחד.

תזונה לשיפור מרדיאן הלב:
1. מיץ גזר (250 גרם), סלרי (120, גרם), פטרוזיליה (60 גרם) ותרד (120 גרם) - תערובת עשירה באשלגן המסעיית לניקוי רעלים ולהאיץ את זרם הדם.
2. בוטנים טריים.
3. שיני שום טריות.
4. שמן נבט חיטה - כפית אחת, פעמיים ביום, אחרי הארוחה.
5. מיץ ענבים שחורים טרי.
6. גרעיני חמניות.

מרידיאן המעי הדק

למעי הדק שני תפקידים עיקריים: עיכול כימי של המזון וספיגה של מינרלים אל הדם. במעי הדק מתרחש סיום תהליך הפירוק של חומרי המזון ולו ההשפעות העיקריות של תהליך זה. המזון שוהה בתוך המעי הדק כ-3 שעות. במשך זמן זה נשלם עיכולם של חומרי המזון למיניהם. פעולת הפירוק נעשית על ידי התכווצויות הודות לנוכחות של מערכת עצבית מקומית, המופעלת על ידי מערכת עצבים מרכזית וזאת מושפעת מהמצב הנפשי וממתח יומיומי. 

תופעות שכיחות הקשורות למשבר הקשור למרדיאן המעי הדק יכולות להיות ירידה במשקל, דלקת בפה, נפיחות במעיים כתוצאה מגזים ושלשול, כאבים בעצמות והתכווצויות שרירים, אלרגיות למזון, קרוהן, ופוליפים במעי הדק.

לתפיסתנו המעי אחראי להפרדה בין הטהור ולבלתי טהור. בעיות רגשיות יכולות לעלות כאשר אנו חווים קושי בלנצל את ההזדמנויות בעיתוי המתאים, הסבל קשור בתחושת החמצה, בקושי לקבל החלטות, קושי להבחין בין נכון למוטעה (עבורי) ותחושת אשמה תמידית - אלה גורמים למתח שמביא להתכווצות.
מתח רב יכול להוביל לחוסר בטחון בקבלת החלטות ולביישנות ורצון להתבודד.

תזונה מומלצת תואמת את זו המומלצת ללב ובנוסף, חלמון ביצה טרי ולא מבושל, שמרים פעילים וזרעי סויה (אורגנית).

תרגיל לפתיחת מרדיאן הלב והמעי הדק:

1. יושבים על הרצפה בגב זקוף, רגליים בפיסוק וכפות רגליים צמודות זו לזו.
2. מניחים לברכים ליפול לצדדים ולגעת ברצפה.
3. כל יד אוחזת את הקרסול שלה מהצד הפנימי של הרגל - להקפיד על זרוע מתוחה ומרפקים נעולים.
4. נושמים עמוק ומתנדנדים מצד לצד, תוך שמירה על יציבות מרכז הנדנדה. תנועת הנדנוד מושגת על ידי הצמדת המרפק לשוק. לוודא שהברך נוגעת ברצפה אך לא נופלים.
5. שומרים על שיווי משקל במשך דקה וחצי.
6. חוזרים על התנועה ארבע - חמש פעמים בכל צד.
7. נושמים באיטיות.

שלום ואהבה, תעשו מלא אהבה :)
מצורף שיר של יחזקאל רחמים שמתכתב יפה עם משברים הבאים לידי ביטוי במעי הדק - ותרו על החרטה והמשיכו הלאה. תזכרו שבכל יום יש ביכולתכם לשנות.

אהבה גדולה ממני...








אין תגובות:

פרסום תגובה